Tandkirurgi | Tandläkare Solna | Renaissance Dental

Tandkirurgi

Metoder för modern kirurgisk tandvård gör det möjligt att bevara tändernas integritet och förlänga deras liv i fall där traditionell terapeutisk behandling inte längre är effektiv. Idag är kirurgisk tandvård vid Renaissance Dental mer fokuserad på sätt och åtgärder för att återställa och bevara tanden, inte bara på dess utdragning. Syftet med sådan behandling är att stoppa utvecklingen av den inflammatoriska processen, ta bort variga härdar och till och med återställa leendets estetik.

Men om det är omöjligt att bevara tanden, utför vi en snabb, säker och smärtfri utdragning.

Tandkirurgi innebär operationer som utförs i munhålan och på käken. I Renaissance Dental erbjuder vi ett komplett utbud av kirurgiska tjänster:

• Tandbevarande operationer
  • Plastikkirurgi av mjuka vävnader (tandkött)
  • Avlägsnande av en eller flera tänder
  • Avlägsnande av visdomständer
  • Olika typer av periodontala operationer.
  • Förberedelse för tandimplantation: Sinuslyftning;
  • Förberedelse för tandimplantation: Bentransplantation.
  • Implantering

Våra tandläkares rum är utrustade med den bästa moderna utrustningen, och läkare använder endast tillförlitliga behandlingsmetoder i sitt arbete, vilket gör det möjligt att utföra sparsamma operationer, varefter frånvaron av komplikationer garanteras och återhämtningsperioden tar minimal tid.

Alla operationer och manipuleringar utförs under effektiv lokalbedövning, vilken gör någon som helst behandling absolut smärtfri. Men om du fortfarande är orolig, kan vår tandläkare använda sedering som inte har negativa biverkningar och rehabiliteringstid. När den används bevaras alla vitala reflexer och funktioner i kroppen, liksom en persons förmåga att svara på en doktors förfrågningar. Patienten går lätt in i detta tillstånd och kommer snabbt ut ur det.

Du kan precisera listan över procedurer och deras priser vid mötet eller i klinikens prislista.

Några frågor kvar?