Tandpulpitis | Högkvalificerade tandläkare | Tandvård Stockholm

Pulpitis

På Renaissance Dental tandvård i Stockholm / Solna behandlar högkvalificerade tandläkare pulpitis och periodontit noggrant och smärtfritt.

Vad är pulpitis

Tandpulpitis är en akut eller kronisk inflammation i den neurovaskulära bunten i tanden. I de flesta fall uppstår pulpitis på grund av djup karies. För det första förstör bakterierna tandens yttre hårda vävnader, sedan de mjuka. Om akut smärta börjar betyder det att infektionen har nått pulpan, där kärlen och nerverna är belägna. Men det finns andra orsaker (tandskada, dålig medicinsk intervention osv.).

Lida inte smärta, kom till vår klinik Renaissance Dental. Erfarna och uppmärksamma terapeuter kommer att genomföra en kvalitativ diagnos av en sjuk tand och bota den med moderna tekniker och material.

Behandlingens uppgiften är att behandla alla rotkanaler i tanden (i en tand kan det finnas upp till 4 kanaler), deras expansion, desinfektion och tät plombering. Obligatoriskt behandlingsstadium är en röntgenkontroll under hela behandlingen. Läkaren studerar den ursprungliga situationen i detalj, kontrollerar hur behandlingen utförs och utvärderar resultatet av arbetet nödvändigtvis. Rotkanalbehandling är en tidskrävande process, behandlingen utförs ofta i 2 steg, så ibland är det nödvändigt att besöka tandläkaren mer än en gång.

Vid Renaissance Dental övar vi två huvudmetoder för behandling av pulpitis: terapeutisk och kirurgisk

Den första innebär fullständig eller partiell bevarande av den levande "nerven", den andra - fullständigt avlägsnande av pulpan.

Valet beror på sjukdomsstadiet. Bevarandet av en levande pulpa är föredragande, men tyvärr kommer de flesta patienter till oss redan när det enda möjliga återstående alternativet är avlägsnandet av "nerven".